The 2020 Suzuki V-Strom 1050 XT is the Japanese company’s tried and true adventure bike, only updated for the new model year. Powering the V-Strom is the same 1,037cc 90-degree V-twin engine, but it’s been tuned for increased peak horsepower while still offering a friendly low-end grunt. Suzuki has also employed a new ride-by-wire system to the V-Strom, resulting in a number of additional rider-aid features for more performance and control.
We strapped the 2020 model V-Strom to out in-house Dynojet 250i dynamometer, recording horsepower and torque measurements. The 1050XT produced 93.4 hp at 8,650 rpm and 64.5 pound-feet of torque at 4,630 rpm.
https://www.cycleworld.com/story/bikes/how-much-power-does-the-2020-suzuki-v-strom-1050xt-make/Tradução automática não corrigida:
A Suzuki V-Strom 1050 XT é a comprovada mota de aventura da empresa japonesa, apenas atualizada para o novo ano. A alimentação do V-Strom é o mesmo motor V-twin de 1.037cc e 90 graus, mas foi ajustado para aumentar a potência de pico e ainda oferecer um grunhido amigável. A Suzuki também empregou um novo sistema ride-by-wire na V-Strom, resultando em vários recursos adicionais de auxílio ao piloto para obter mais desempenho e controle.
Ligámos o modelo V-Strom 2020 ao nosso dinamômetro Dynojet 250i , registrando medições de potência e torque. A 1050XT produzia 93,4 hp a 8.650 rpm e 64,5 libra-pés de torque a 4.630 rpm.